Звіт директора

ЗВІТ ДИРЕКТОРА

про роботу НВК у 2020-2021 н.р.

 

Основна діяльність навчального закладу спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти, виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої освіти щодо організації навчально-виховного процесу», постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти»   та інших законодавчих та нормативно-правових документів з питань виконання законодавства України в галузі «Освіта».

     Структура освіти на кожному рівні і навчальних планах побудовані на принципах постійно зростаючої складності навчальної діяльності по предметах і самостійності учня у виборі в освітньому процесі.

     На кожній сходинці забезпечується державний стандарт, а також дається теоретична і практична підготовка по дисциплінах навчального плану з метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих можливостей, фізичного і морального здоров'я.

     Успішність проходження кожного рівня і виконання його освітніх задач гарантується навчально-виховним комплексом тільки за умови усвідомленого і добровільного дотримання всіх норм і правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, відкритістю освітнього процесу.

Управління закладом.

У 2019/2020 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту навчально-виховного процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків

       Керівництво, підвищення якості та ефективності внутрішньошкільного управління забезпечувалося документами планування роботи: перспективним, річним, робочим навчальним, місячним та тижневим планами.

      Створити цілісну систему інформаціно-аналітичного забезпечення допомагала наявна єдина комп’ютерна мережа та внутрішній телефонний зв’язок.

      Принцип доцільності і оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих в ході внутрішньошкільного контролю.

      Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з такими структурними підрозділами закладу, як: Рада школи, батьківський комітет, профспілковий комітет.

Аналіз структури і мережі  НВК за минулий навчальний рік.

Збереження контингенту

На початок 2019/2020 року у НВК навчалось– 167 учнів.

Укомплектовано 9 класів, середня наповнюваність класів –  18 учнів.

Школа І ступеня – 4 класи, школа ІІ ступеня - 5 класів

Мережа на 2019 – 2020 навчальний рік

Класи

1

2

3

4

1-4

5

6

7

8

9

5-9

По

школі

К –ть

учнів

22

17

 

16

22

77

16

13

25

16

+1

19

89+1

166+1

 

 

Мережа на 2018 – 2019 навчальний рік

Класи

1

2

3

4

-1-4

5

6

7

8

9

5-9

По

школі

К –ть

учнів

16

16

 

20

+1

17

69+1

12

25

17 +1

17

16

87+1

156+2

Аналіз мережі показує, що кількість учнів у НВК щорічно збільшується.

Індивідуальне та інклюзивне навчання

Виконання ст. 35 Закону України «Про освіту», ст. 6 Закону України «Про загальну середню освіту»

На виконання ст.53 Конституції України, ст.35 Закону України “Про освіту”, ст.ст. 4, 9 “Про дошкільну освіту”, ст.6 Закону України “Про загальну середню освіту”, Постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 р., наказу Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 року  № 955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8», наказу Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 року  № 955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8», Постанови Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017р. №588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» та Постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011року № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» адміністрацією закладу було своєчасно та у повному обсязі вжито заходів щодо забезпечення нормативності даної роботи. Організовано і проведено уточнення списків дітей та підлітків шкільного віку на підставі списків первинного обліку громади.

Для учнів з особливими освітніми потребами у НВК створено інклюзивну групу в дошкільному підрозділі та два інклюзивних класи. Один учень 9 класу навчається на індивідуальній формі навчання.

Кадрове забезпечення

У 2019/2020 навчальному році освітній  процес у Кривушівському  НВК забезпечували 23 педагоги.

Кількість педагогічних працівників (за віком):

·                до 30 років –  2

·                31-40 років – 6

·                41-50 – 7

·                51-55 –4

·                Більше 55 – 4

Кількість педагогічних працівників (за стажем):

·                до 3 років – 0

·                3-10 років – 2

·                10-20 років – 10

·                Більше 20 років – 11

Кількість педагогічних працівників (за категоріями і педагогічними званнями):

·                Вища – 7

·                Перша – 6

·                Друга – 3

·                Спеціаліст – 4

·                Сер.- спец. – 3

 

Атестація медпрацівників

Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.

    Робота з атестації педагогічних працівників навчального закладу була організована відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 06 жовтня 2010 року №930, зареєстрованого у Міністерстві юстиції 14 грудня 2010 року за №1255/18550 та наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2012 р. за № 14/20327  . В період атестації вчителями на високому рівні були проведені відкриті уроки, відкриті виховні заходи, організована робота щодо вивчення і впровадження прогресивного педагогічного досвіду кращих вчителів.

За результатами атестації 2019/2020 навчального року:

·          підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» - 1;

·          присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» - 2;

·          присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» - 2;

·          підтверджено раніше присвоєний тарифікаційний розряд «10 тарифікаційний розряд» -1;

Підвищення кваліфікації

Педагогічний колектив НВК постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності, про що свідчить кількість вчителів, які у 2020  році відвідували курси підвищення кваліфікації та спецкурси:

-           курси підвищення кваліфікації при ПОІППО -  9 вчителів;

Усі педагоги, які були заявлені для проходження курсової перепідготовки у першому півріччі 2020 року, її пройшли. У другому півріччі запланована курсова перепідготовка вчителів хімії, музичного мистецтва, фізичної культури, асистента вчителя.

Методична робота з педагогічними кадрами

      Важливою складовою кадрової політики є система роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

      Робота з педагогічними працівниками щодо підвищення професійної майстерності здійснюється у відповідності з певною структурою:

- індивідуальні, групові, колективні форми роботи;

- курси, спецкурси підвищення кваліфікації педагогів;

- участь у конкурсах професійної майстерності;

- самоосвіта та атестація педагогів;

- вивчення, узагальнення та поширення ПД;

- публікації власних наробок;

- участь у семінарах – практикумах обласних та громади;

- участь у  районній та обласній виставках-презентаціях педагогічних ідей та технологій.

       У 2019/2020 навчальному році педагогічний колектив Кривушівського НВК працював над реалізацією єдиної методичної проблеми «Формування здорової інтелектуально розвиненої особистості здатної до творчої самореалізації на основі гармонізації освітнього процесу з природним розвитком людини».

     Навчальним закладом забезпечувався доступ до змісту, форм і методів науково-методичного підходу, умов реалізації проблеми, осмислення очікуваних результатів, виокремлення технологічних процедур. Різноманітність методичних заходів за формами проведення та змістом забезпечували процес набуття досвіду з теми.

Для реалізації єдиної методичної теми НВК вчителями закладу на високому професійному і організаційному рівні були проведені колективні форми роботи:

 

 

 

Предмет

ПІБ учителя

Фо

рма колективної роботи

Тема

Вихователів ЗДО, вчителів початкових класів та вихователів ГПД

Нємченко М.Г.

Пхіденко Т.М.

Семінар

Підвищення професійного рівня вихователя та вчителя початкових класів шляхом ґрунтовного опанування технології критичного мислення.

Хімія, біологія, природознавство та основи здоров’я

Остапенко С.А.

Остапенко І.В.

Семінар

 Лепбук як інноваційний підхід до формування креативної особистості школяра в умовах НУШ

Математика,фізика, інформатика

Горіславець Т.І.

Семінар

Компетентнісний підхід до викладання математики, фізики, інформатики

 

 

Протягом 2019/2020 навчального року було організовано роботу 5 методичних об’єднань за напрямками: природничо-математичний (керівник Горіславець Т.І.), гуманітарний (керівник Бахтала М.І.),  вчителів початкової школи (керівник Пхіденко Т.М.), вихователів дошкільного підрозділу (керівник Нємченко М.Г.), класних керівників (керівник Остапенко І.В.) затверджено плани роботи, методичні теми, над якими працювали ШМО. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних місяців, проведення контрольних робіт, робота під час дистанційного навчання) так і науково-методичні питання.

Традиційними формами методичної роботи з учителями були засідання і творче звітування методичних об’єднань, семінари–практикуми, педмайстрені, майстер-класи. Працював майстер-клас для вчителів школи «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі»..

     Створені умови для організації методичної роботи, впровадження інноваційних технологій, консультаційна допомога учителям

Протягом останніх років НВК ефективно працює над впровадженням інноваційних методик навчання та виховання на основі компетентнісного підходу, а саме технологій критичного мислення, інтерактивні технологій, методу проектів, про що свідчать добрі результати стану вивчення викладання предметів, моніторингові дослідження. Колективом НВК опрацьовано велику кількість науково-методичної літератури з приводу сучасних педагогічних технологій, постійно проводиться консультаційна робота в межах ШМО та на рівні НВК.

      У 2020/2021 навчальному році вчителям необхідно активізувати роботу щодо участі у різноманітних професійних виставках та конкурсах, конференціях, вебінарах.

Науково-теоретична та методична робота з педагогічними кадрами спрямована на забезпечення безперервного навчання вчителів, підвищення їхньої кваліфікації та педмайстерності, що в кінцевому результаті відбивається на якості навчання в НВК.

Робота з обдарованими дітьми

З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю адміністрацією та педагогічним колективом закладу у 2019/2020навчальному році були здійснені такі заходи:

§   поновлений шкільний інформаційний банк даних про обдарованих учнів НВК;

§   поновлена наукова-методична база з питань роботи з обдарованими дітьми;

§   проведений шкільний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів;

§   організована робота з підготовки та участі учнів НВК в районному та  обласному етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з начальних предметів;

§   проведена робота з підготовки та участі учнів НВК у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів  МАН;

§   організована робота з підготовки та участі учнів НВК у районній Гімназіаді

§   організовані та проведені шкільні конкурси та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;

§   організована робота гуртків  за бажанням учнів;

§   забезпечене інформування про всі досягнення учнів на сайті  НВК;

§   організована робота з підготовки та участі учнів НВК у Всеукраїнських конкурсах

«Колосок», «Соняшник», «Кенгуру», Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика.

§   визначені кандидати з числа обдарованих учнів НВК на нагородження «Кращий учень закладу»

      Робота колективу НВК, яка проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді і створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності, має свої позитивні результати. Як відомо, дієвим засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, створення умов для збереження і розвитку інтелектуального потенціалу нації є різноманітні інтелектуальні змагання: Всеукраїнські олімпіади, турніри, Інтернет-олімпіади, інтерактивні конкурси.

Аналізуючи роботу ШМО під час організації і проведення шкільного та районного етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України слід відзначити, що в даному напрямку вчителі працюють не систематично і не активно. Дані про досягення учнів у районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів наведені нижче в таблиці:

2019/2020 навчальний рік

ПІП учня

Клас

Місце

Предмет

ПІП вчителя

1

Яцина Юлія

7

2

Математика

Горіславець Т.І.

2

Виноградна Анастасія

9

3

Міжнародн.

конкурс ім.

Т. Шевченка

Глотова О.П.

3

Луценко Таїсія

7

2

Укр. мова, літ.

 

2018/2019 навчальний рік

ПІП учня

Клас

Місце

Предмет

ПІП вчителя

 

1.        

Колегова Анастасія

9

1

Правознавство

Федотова Л.Д.

 

2.        

Пономаренко Анастасія

9

1

 

Фізика

 

Горіславець Т.І.

 

3.        

Боцула Павло

7

1

 

4.        

Пономаренко Анастасія

  9

  1

Хімія

Остапенко С.А.

5.        

Боцула Павло

7

1

6.        

Колегова Анастасія

9

3

Історія

Федотова Л.Д.

7.        

Яцина Поліна

9

5

Інформ. технол.

Матвєєва Г.О.

8.        

Дорошенко Вадим

9

3

Трудове навч.

9.        

Виноградна Анастасія

8

8

 

Укр. мова, літ.

 

Глотова О.П.

10.   

Колегова Анастасія

9

5

11.   

Самойленко Анастасія

7

3

Укр. мова, літ.

Бахтала М.І.

12.   

Яцина Поліна

9

5

Біолог.

Остапенко С.А.

13.   

Колегова Анастасія

9

2

Англ. мова

Яцина В.Д.

14.   

Яцина Юлія

6

7

 

 

Математика

 

 

Горіславець Т.І.

15.   

  Боцула Павло

7

8

16.   

  Мазур Ірина

8

9

17.   

Пономаренко Анастасія

9

4

18.   

Колегова Анастасія

9

3

 Географія

Гупало М.М.

19.   

Варфоломєєва Катерина

9

3

конкурс ім. Яцика.

 

Глотова О.П.

20.   

Варфоломєєва Катерина

9

2

конкурс ім. Т.Г. Шевченка

21.   

Самойленко Анастасія

7

4

конкурс ім. Т.Г. Шевченка

Бахтала М.І.

 

У навчальному закладі продовжується  робота щодо результативністі участі учнів  у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Протягом останніх 2 років учні  приймали участь у роботі МАН та отримали такі результати:

Роки

Кількість учасників у районному етапі

Кількість переможців у районном етапі

2018/2019

2

( І, ІІ місце)

2019/2020

1

 (ІІ місце)

     Учні початкових класів продовжують приймати участь у конкурсі «Мала обдарованость».

Результативність конкурсу «Мала обдарованість»:

Роки

Кількість учасників

Кількість переможців

2018/2019

1

(ІІ місце)

2019/2020

1

(І місце)

      Досягнення обдарованих учнів  навчального комплексу щороку відзначаються на Святі  урочистого вшанування обдарованих.

Виховна робота

     Виховна робота навчально-виховного комплексу протягом 2019/2020 навчального року  реалізовувалася  у процесі організації навчально-виховної діяльності,  позаурочної та позакласної діяльності, позашкільної освіти, роботи органів учнівського самоврядування,  взаємодії з батьками, громадськими організаціями,  державними установами.

     Виховний процес було зорієнтовано на здібності, схильності, потреби і життєві плани кожного з вихованців.

     Усі компоненти системи були підпорядковані певним цілям і забезпечували у процесі свого функціонування досягнення заданого результату — розвитку особистості. 

Виховна діяльність НВК  передбачає кінцеву мету – забезпечити  суспільство здоровою, високоінтелектуальною, духовно багатою,толерантною  елітою.  

Шляхи  досягнення  мети  вбачаємо в  запровадженні  сучасних моделей виховання, у впровадженні і апробації  інноваційних  технологій виховання.

Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.

Методична проблема виховної роботи : зниження негативного впливу соціуму на особистість здобувача освіти шляхом впровадження основних орієнтирів виховання і використання всіх позитивних можливостей для багатогранного розвитку дитини

Виконуючи завдання і реалізовуючи основні принципи  виховної роботи, діяльність Кривушівського НВК орієнтується на нормативно-правову базу з питань виховання, а саме:

на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» , «Про позашкільну освіту» , «Про основи соціального  захисту інвалідів», «Про охорону дитинства», Закону України «Про молодіжні та дитячі організації»,  методичні рекомендації   до впровадження в загальноосвітніх навчальних закладах « Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів »,  Конвенції ООН про  права дитини,  «Концепції виховання дітей та молоді», «Концепції громадянського виховання» та нормативно-правових актів, документів МОНУ, обласного  та районного управління освіти.

Пріоритетними принципами у вихованні   були :

-врахування вікових особливостей   учнів;

-виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

-індивідуальний підхід до кожного  вихованця;

-гармонія  інтересів, потреб і бажаньучнів;

-дисципліна і відповідальність особистості за свою працю та поведінку;

-зв’язок з життям.

-  турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

- естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

-продовження спільної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

- виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної  роботи здійснювалися за основними напрямками:

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави; 
- ціннісне ставлення особистості до людей;
 
- ціннісне ставлення особистості до природи;
 
- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
 
- ціннісне ставлення особистості до праці;
 
- ціннісне ставлення особистості до себе.

Особлива увага зверталася на створення відповідних психолого-педагогічних умов  у навчальному закладі.

Уся робота  була спрямована на вирішення таких завдань:

• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку;

• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

• виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.

• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

•продовження спільної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

       Робота здійснювалася із врахуванням індивідуальних особливостей учнів, а також рівня сформованості колективів. Вивчався та узагальнювався передовий педагогічний досвід класних керівників , які , в свою чергу,виявляли здібності й нахили учнів, активно залучати їх до роботи в гуртках з подальшою презентацією надбань на виставках, загальношкільних заходах.

       З метою стабільності виховної роботи  проводили роботу щодо попередження правопорушень серед учнів з’ясовували та аналізувати причини порушень. Протягом року залучали батьків до навчально-виховної та спортивної діяльності, застосовувати активні форми роботи з батьками, намагатися, щоб батьки частіше відвідували батьківські збори, свята, виховні заходи, які проходять в НВК, більш допомагали в організації їх проведення.

Велику увагу приділяти національно-патріотичному вихованню учнів.

      Для керування виховним процесом в НВК працює  МО класних керівників.

     Методичною темою шкільного МО класних керівників є ”Формування морально-духовної  життєво компетентної особистості,виховання свідомого громадянина-патріота,у якого розвинені особистісні якості і риси характеру, спосіб мислення,вчинки та поведінка,спрямовані на розвиток демократичного суспільства в Україні.

   Метою  ШМО класних керівників є :

Створення цілісної моделі виховної системи в НВК.

Здійснення виховної роботи з урахуванням особистості кожного учня.

Створення відповідних психолого-педагогічних умов у навчальному закладі.

Створення позаурочної та позакласної діяльності.  

Створення виховного простору для розвитку особистості.

Крім того, на засіданні ШМО класних керівників  протягом навчального року розглядалися питання методики використання ефективних технологій та форм виховання, роботи з класним колективом у цілому та з кожною дитиною зокрема, співпраці з колегами та батьками, роботи з обдарованими дітьми. ШМО класних керівників націлює педагогів та їх вихованців на творчий пошук, співпрацю, оновлення шляхів виховної системи НВК, класу з огляду на компетентнісно – орієнтований підхід.

    Методоб’єднання класних керівників, постійно вдосконалюючи свою роботу сприяє професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулюють творчість класних керівників, які ведуть пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи, формування гуманістичних цінностей у системі вихов­ної роботи. Класні керівники всі мають стаж роботи більше ніж 5 років. 

     Головне завдання методичної роботи у НВК є розвиток ініціативи, творчого пошуку класних керівників. Взаємодія класного керівника та учнів – головне у налагодженні виховних стосунків, від яких багато в чому залежить успішність діяльності всього педколективу, результативність процесу розвитку особистості та формування дитячого колективу.

     Основною формою оволодіння певними знаннями є година спілкування, яку організовують і проводять класні керівники, урізноманітнюючи методи і форми її проведення. Кожен класний керівник в методичному кабінеті має оформлену папку з матеріалами , в якій є розробки форм виховної діяльності, групових справ, годин спілкування, роботи з батьками, матеріали проведених відкритих заходів,  якими користуються при потребі інші класні керівники; в матеріалах також є інформація , яка необхідна для роботи: характеристика класу, соціальний паспорт, відомості про батьків, домашня адреса школяра. Проводячи інформаційні го­дини, класні керівники акцентують увагу учнів на причинно-наслідковому аналізі подій і фактів, що сталися. Години спілкування та групові справи в класах проводяться згідно графіку. Вони відбуваються після проведених уроків. Крім цього в кожному класі, відповідно до плану класного керівника  проводяться інформаційні хвилинки.

 Дієвість складових виховання зумовлю­ється глибокими знаннями індивідуально-психологічних особливостей учнів, умов їх сімейного виховання, мікросоціального оточення. Значне мі­сце в організації  індивідуальної  роботи з підлітками займає психолог, соціальний педагог та  педагог-організатор.

Учнівське самоврядування  НВК очолює голова учнівського парламенту  Яцина Юлія учениця 7 класу. Учнівське самоврядування  регламентує свою діяльність   на  підставі   нормативно-правових   актів:   Конституції  України, Конвенції ООН  про права дитини, Законів України "Про освіту", "Про громадські організації"", Закону України «Про молодіжні та дитячі організації», Статуту НВК,

Головне завдання учнівського самоврядування – формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління. Найвищим органом учнівського самоврядування є загальношкільна конференція. Керівні  функції учнівського  самоврядування виконує учнівський парламент, який скликають  один  рази на місяць .Учнівські комісії  - „Знання-це сила", „Дисципліна - це успіх", „Чистота - це здоров’я" , „Сильні, сміливі, відважні», „Бережіть книгу", «Культурно-масова", „Редколегія", «Вожатих» .   Координує   і спрямовує діяльність учнівського самоврядування педагог-організатор Федотова Л.Д.     Виконуючи основні завдання виховання учнів у НВК,  спільно з педагогічним колективом,  використовуємо різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи, години спілкування, бесіди, свята, зустрічі, екскурсії, конкурси, огляди, акції, виставки.

Вже стали традиційними багато свят, які щороку відзначаються в нашому НВК : «Ти вічний біль, Афганістан»,    Міжнародний жіночий день, Шевченківський тиждень,   Великодні свята,  День Матері, Дзвони Чорнобиля, День ЦЗ, День Європи, свято Останнього дзвоника, День захисту дітей, випускний для учнів 9 класу, День Скорботи, Таланти НВК

Крім цього, систематично проводяться заходи по відзначенню пам’ятних дат календаря. Варто відмітити тісну співпрацю НВК  з сільським будинком культури, бібліотекою-філією та Піщанською сільською радою.

Виховна система нашого НВК – це складна психолого-педагогічна сукуп­ність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, поза­урочне життя дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами НВК.

 Стосовно позашкільної освіти.   Наш НВК багатий дитячими талантами. Допомогає  розвитку творчих здібностей учнів гурткова робота, де кожна дитина може знайти собі заняття до душі.

На сьогоднішній день всі учні нашого НВК охоплені гуртковою роботою.

У навчальному закладі працює 5 гуртків, на заняттях яких учні можуть проявити свої здібності, пізнати різні жанри, зміцнювати здоров’я, вивчають іноземну мову. В них навчаються  учні  та вихованці НВК..

    У закладі створені всі умови для навчання, виховання і розвитку учнів в гуртках. Позакласна і позашкільна робота була й залишається вагомою складовою виховання сучасної молоді.

Процес виховання —двосторонній. Виховна діяльність включає в себе не тільки діяльність вихователів, а й діяльність вихованців, яка виявляється через функцію самовиховання. Така структура найбільше відповідає сучасним цілям і завданням демократичного виховання.

Кривушівський НВК є  тим  місцем  для  особистості  учня  і  вчителя, де духовно  збагачується  кожен учасник  навчально- виховного процесу, де формується громадянська зрілість і  особиста  відповідальність свій вклад  у національно культурне  відродження  України  у розбудову 

держави .

Ставлення особистості до суспільства і держави формуються  при проведенні такої роботи:

1.Під час зустрічей з представниками влади .

2.В НВК організована тісна співпраця  з працівником МНС Пащенко М.М

який проводив зустрічі, диспути,бесіди, виступав на батьківських зборах.

3. Співпраця зі спонсорами Машошиною Н.В.,ПП «Петрович» . які допомагають в організації свят: «Свята Останнього дзвоника», та в організації поїздок та екскурсій.

4.Співпраця з депутатом районної ради      Машошиною Н.В.,

5.Тижні  громадянського виховання (це години спілкування, групові справи, бесіди, повідомлення, інформаційні хвилинки)

6. Екскурсії   до м.Полтава, м. Кременчук

7. Військово-спортивні  конкурси: “Сильні, сміливі, спритні”, “Веселі старти”,   

8.Співпраця з завідуючою Кривушівською сільською бібліотекою Чемерис Л.С., яка організовує для учнів НВК тематичні виставки,  зустрічі, свята.

10.Співпраця зКривушівським сільським будинком культури, його директором Шиловою О.О

11. Співпраця з медичними працівниками амбулаторії сімейної медицини

12.Співпраця з дільничним інспектором.

13. Співпраця з батьківською радою НВК та її головою  Яловою С.В.

З питань ставлення до людей проводилася  така  робота:

     Всі діти пільгового контингенту та обдаровані були залучені до гурткової роботи, до участі в конкурсах, змаганнях, олімпіадах.  Волонтерським загоном  протягом року надавалася допомога людям похилого віку та ветеранам, дітям-інвалідам, а також допомога учнівській молоді по налагодженню стосунків  в дитячому колективі. Серед учнів велася пропаганда  здорового способу життя.

     Учні НВК взяли участь в акції «Серце до серця». На загальношкільній лінійці була проведена бесіда: «Врятуй життя дитини». Старшокласники організували збір коштів для хворих дітей. Проведено  конкурс малюнків та плакатів : «Ми з вами!». Організовано спортивні змагання «Підтримаємо дітей» та  флешмоб «Серце до серця».

    «Ставлення  до  природи»  у дітей формується  в  процесі  екологічного виховання  і виявляється в  таких  ознаках: почутті  особистої причетності до збереження  природних  багатств,  активній участі  у  практичних природо охоронних  заходах

·          Проводяться екскурсії  по вивченню рослинного та тваринного світу села.

·          Проведено шкільну виставку малюнків на тему «Бережи природу!».

·          Волонтерами проводилася акції «За чисте село».

·          Робота з наведення санітарно-екологічного порядку на території НВК

·          Прибирання і впорядкування узбіч доріг загального користування.

Учні НВК займалися колективною екологічною роботою: доглядали за клумбами, кімнатними рослинами, досліджували природний фонд. Було упорядковано шкільне подвір’я.

Розроблено три екологічних проекти, подані на розгляд сільської ради, проект «Клас під голубим небом» пройшов конкурсний відбір і буде реалізований у 2020-21 н.р.

Ставлення до мистецтва формувалося у процесі художньо-естетичного виховання, якому педагогічний колектив закладу приділяв належне місце. Серед цих заходів можна відзначити:

·      Співпраця з сільським  будинком культури. Діти займаються у творчих хореографічних колективах «Перлинки» (старша та молодша групи) - представляють на всіх районних конкурсах та  святах наш НВК;

·          Проведення цікавих виступів театрального гуртка –керівник Самойленко Т.В

·          Проведення класних, загальношкільних  та  сільських  свят;

·          Випуск газет та  плакатів до свят;

      Діти НВК є гарними акторами. Присутні гості та батьки  не раз в цьому переконувались, коли приходили  на  святковий театралізований ярмарок, Новорічні свята, свято 8 березня, День вишиванки, День захисту дітей.

     Традиційними у нашому НВК є проведення літературно-музичних композицій, «Баранівських читань», присвячених знаменним і пам’ятним датам нашої держави, ювілеям видатних діячів культури та мистецтва. До визначеної теми  підбирається відповідний матеріал: музичні номери, вірші, відеофрагменти, фотокартки, портрети, робляться презентації. У цих заходах беруть учать вчителі та учні НВК.

·          літературно-музична композиція «Ми пам’ятаємо тих, хто виборює незалежність»;

·          літературно-музична композиція «Баранівські читання»;

·          виставки малюнків, плакатів, шкільних газет на різноманітну тематику; 

·          літературно-музична композиція  «Слово Шевченка не вмре, не поляже»

·          свято «ЇЇ величність Жінка»;

·          створений  Віртуальний музей з нагоди відзначення Дня пам’яті та примирення та 75-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 75-ї річниці завершення Другої світової війни.

Особлива увага приділялася національно-патріотичному вихованню. Були проведені заходи  щодо героїзації осіб АТО : години спілкування «Вони загинули, щоб існувала українська держава», «Пам’ятай тих, хто віддав все для України»,Уроки мужності, зустрічі, перегляди документальних та художніх фільмів на військово-патріотичну тематику, присвячених боротьбі за незалежність України, заочні віртуальні екскурсії на фотовиставки про АТО, інформаційні хвилинки «Наші земляки-воїни АТО»,конкурси малюнків «Ні-війні!»,»Нам потрібне мирне небо» акції «Лист солдату», «Новорічна листівка воїнам АТО» .

  Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил.

 Мета напрямку„Формування здорового  способу життя”–забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я, формування фізичних здібностей особистості. В цьому напрямку педагогічним колективом здійснено таку роботу:

Співпраця з робітниками медичних установ;

Контроль за проходженням учнями мед. огляду;

Участь у районних та спортивних змаганнях між закладами ОТГ, де наші учні показували гарні результати;

-Участь у акціях  спрямованих на збереження і зміцнення здоровя – «Вітамінний день», «Естафета моєї родини».

Вивчення правил дорожнього руху і техніки збереження життєдіяльності.

Розроблено та роздано учням Пам’ятки на канікули з попередження дитячого травматизму .

Часті  гості  у школі  і  працівники  амбулаторії   сімейної  медицини . 

Інтелектуальне виховання постійно перебуває в центрі уваги колективу. Класні керівники і адміністрація НВК  провели в цьому напрямку певну роботу, а саме:

-Оновлення шкільних стендів;

- Предметні тижні  готують учнів до участі в конкурсі знавців української мови ім. Т.Шевченка. Вчителі  укр. мови  залучають учнів до Всеукраїнської, предметних олімпіад, турнірів  шкільних та районних. Учні брали участь у  Всеукраїнському  конкурсі : «Колосок” (24 учні).

Разом з педагогами учні НВК залучаються до спільної науково-дослідної роботи.  - Готуючись до предметних тижнів, школярі подають на конкурс цікаві реферати, малюнки, плакати, стінгазети, пишуть вірші, оповідання, казки; виступають з піснями (на українській, російській, англійській мовах), танцями, сценками.

Згідно з річним планом роботи навчального закладу та з метою розвитку творчих здібностей дітей, стимулювання навчальних досягнень учнів,  створення належних  умов для виявлення  та підтримки  обдарованої молоді,  стимулювання  до занять  спортом , художньою та технічною творчістю  проводився  конкурс «Учень року-2019» .

Педагогічний колектив НВК продовжує роботу над  розвитком  родинного вихованняГоловними завданнями родинного виховання є гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя, формування моральних цінностей. Робота з батьками спрямовується на створення єдиного колективу вчите­лів , батьків , учнів. Успіх  спільної діяльності  педагогів  і  батьків великою  мірою  залежить  від глибокого  знання  вчителем  учнів , їхніх  родин. Систематично проводяться загальношкільні батьківські збори , а та­кож класні бать­ківські збори .

У НВК практикується детальне знайомство з родинами  за програмою вивчення сім’ї.  Саме  за результами  вивчення сім’ї   складаються соціальні  паспорти  класів,  НВК.

    Аналізуючи  систему виховної роботи за 2019-2020 навчальний рік  та весь комплекс загальношкільних виховних заходів, робимо  висновок, що  виховна робота в НВК проводиться на  достатньому рівні.

       У наступному році питанню  виховання та  розвитку дитячої творчості і надалі буде приділено максимальну увагу.

       У процесі своєї діяльності НВК буде  займатися організацією культурно-масової роботи, забезпечувати  умови  індивідуального розвитку, стимулювання творчої активності, повної самореалізації учнів з урахуванням їх нахилів та інтересів. 

     На 2020/21 навчальний рік  педагогічний колектив НВК ставить наступні виховні завдання:

1. Продовжити виховання національно свідомої, здатної до творчої праці, фізично здорової особистості через комплексну роботу всього педагогічного колективу.

2. Формувати прагнення  кожного учня НВК до здорового способу життя.

3.  Велику увагу приділяти героїко-патріотичному вихованню учнів.  

4. Надавати необхідну кваліфіковану допомогу у виборі майбутньої професії  та визначенні правильних орієнтирів у подальшому  житті.

5. Працювати над вдосконаленням та розвитком системи учнівського самоврядування. Сприяти розвитку самоврядування в селі.

6.   Спрямувати роботу класного керівника для формування спільної програми дій НВК і сім'ї у становленні юної особистості.

7.  Дотримуватися законодавства з охорони прав і соціального захисту дітей. Продовжити роботу по залученню дітей пільгових категорій до зайнятості  в гуртках та секціях в  позаурочний час. Забезпечити умови для участі дітей пільгових категорій у турнірах, конкурсах, олімпіадах різних рівнів.

8. Вивчати та узагальнювати передовий педагогічний досвід класних керівників використовуючи їх напрацювання у системі виховання НВК.

9. З метою стабільності виховної роботи  продовжити роботу щодо попередження правопорушень серед учнів з’ясовувати та аналізувати причини порушень ними основних положень та правил навчального закладу.

10.  Залучати батьків до навчально-виховної та спортивної діяльності, застосовувати активні форми роботи з батьками.

11. Координувати зусилля членів педагогічного колективу, сім’ї, з метою підвищення ефективності виховної роботи з учнями.

12.   Висвітлювати результати своєї праці на сайті НВК та в засобах масової інформації.

13.  Виховувати людину, здатну самостійно приймати свідомо правильне рішення у будь-якій ситуації.

14.   Постійно вдосконалювати систему виховної роботи.

Робота з реалізації мовного законодавства

Одним з неодмінних і важливих складників культури особистості є її мовна культура, що якнайліпше засвідчує рівень освіченості, моральності та інтелекту людини.

У  НВК навчання відбувається  українською мовою.

Адміністрацією  та педагогічним колективом проводяться певні заходи з питань формування мережі відповідно до потреб та демографічного складу населення: співбесіди з батьками майбутніх першокласників, анкетування та опитування з питань мови навчання; спільні виховні заходи, батьківські збори ЗНЗ та ДНЗ з метою дотримання принципу мовної та територіальної наступності.

Учителям української мови і літератури спланувати більш дієві заходи з популяризації української мови, розширення сфери її використання, підвищення її авторитету.  

Учні школи беруть активну участь у мовно-літературних конкурсах різних рівнів :

-                                    фестиваль ораторського мистецтва «Баранівські читання»

-                                    шкільний і районний етап Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика  -) –ІІ місце у районному етапі ;  

-                                    шкільний і районний етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка (районний етап) - ІІІ місце;

Керівник - вч. укр. мови та л-ри    Глотова О.П.

Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури ;

Фізкультурно-оздоровча і спортивно-масова робота

Одним із пріоритетних напрямків роботи навчального закладу є створення умов для збереження фізичного здоров'я учнів, залучення їх до систематичних занять фізичною культурою та спортом.

Щорічно за підсумками медичного огляду, що проводиться у навчальному закладі на початку поточного навчального року, здійснюється розподіл учнів на медичні групи.

Упродовж навчального року учні школи брали участь у змаганнях різного рівня:

-                                    районні змагання з легкої атлетики;

-                                    районні змагання з шахів «Біла тура»;

-  змагання між учнями шкіл ОТГ

На базі навчального закладу  протягом 5 років  працює гурток «Легкої атлетики» який  відвідували  10 учнів.

Контроль за станом викладання фізичної культури здійснюється щорічно відповідно до плану роботи навчального закладу на поточний навчальний рік.

У навчальному закладі проводиться робота щодо залучення батьків до культурно-масової роботи. Протягом 2019/2020 навчального року батьки учнів брали участь у таких заходах, як: «Малі Олімпійські ігри», «День здоров‘я», «Спортивний марафон»,   туристичні подорожі та екскурсії тощо.

З метою пропагандистської та агітаційної роботи у навчальному закладі створено куточок «Кращі спортсмени».

У навчальному закладі постійно здійснюються заходи щодо підтримки існуючої матеріально-спортивної бази у належному стані.

Робота з профілактики правопорушень та інших негативних проявів в учнівському середовищі

Профілактична робота з попередження правопорушень, злочинності, безпритульності та бездоглядності проводиться відповідно до річного плану роботи навчального закладу, планів спільних дій навчального закладу із службою у справах дітей ОТГ та  району , районним сектором кримінальної поліції у справах дітей..

Усвідомлюючи  важливість  радикальних  змін  у всіх  сферах життя у нашому НВК діє  система  профілактичної роботи  по попередженню правопорушень серед школярів , створена рада профілактики правопорушень, педагогічний колектив НВК  проводить певну роботу, спря­мовану на виконання комплексної цільової програми боротьби зі злочинністю. Головними завданнями роботи з цього питання є ін­дивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять , право­порушень , до девіантної поведінки та соціально-психологічний супровід даних дітей громадським інспектором ювенальної превенції Мухомор А.М.

Заступником директора з навчально - виховної роботи, педагогом-організатором , класними керівника­ми проводиться індивідуальна робота з учнями , схильними до пра­вопорушень , контролюється відвідування учнями уроків.

 Питання з профілактики    правопорушень аналізуються і заслуховуються на батьківських зборах,  методобєднаннях класних керівників.

Для  реалізації   даної програми по нашому НВК були проведені такі заходи:

- систематично класними керівниками проводилися години спілкування та групові справи  щодо попередження дитячої злочинності та  правопорушень, а саме: Години спілкування «Наші права – щасливе дитинство», «Пустощі та кримінальна відповідальність»;

бесіди «Законодавство, яке тебе захищає», «Права і обов’язки учнів»;

перегляд презентації «Мої права» ;

інформаційн іхвилинки «Дітям про Конвенцію ООН»

вікторина «Чи знаєш ти свої права?»

-З метою формування здорового способу життя проводилися бесіди  про шкідливість алкоголю, тютюну, наркотиків, СНІДу.

-Проводилися цікаві  спортивні змагання,  конкурси малюнків, плакатів та шкільних газет  на тему  «Я обираю здоровий спосіб життя.» ,команда «Живчики» проводить постійну агітаційну роботу за здоровий спосіб життя сере учнів та батьків.

 - учитель права Федотова Л.Д. за потребою проводить для учнів консультації з правових питань .

Адміністрація НВК та класні керівники постійно контролюють питання відвідування учнями школи, щоб діти без поважних причин не пропускали  навчальні заняття. Проводилася акція «Рейд урок» ..

  Класні керівники на  годинах спілкування, круглих столах, диспутах розповідають учням про шкідливі звички, які негативно впливають на здоров’я як дітей так і дорослих. Діти повинні дотримуватись режиму дня школяра, більше часу проводити на свіжому повітрі, займатися фізичними вправами, різними видами спорту, які  сприяють розвитку і зміцненню  здоровя.  Були проведені бесіди про недопущення тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв, наркотичних засобів на території навчальних закладів.

На кінець 2019/2020 навчального року  2 учні навчального закладу  перебував на  внутрішньошкільному обліку.

Безпека життєдіяльності та запобігання усім видам дитячого травматизму

 

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж  2019/2020 навчального року здійснювалась на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), відповідних наказів відділу освіти Нововодолазької райдержадміністрації.

З метою забезпечення реалізації державної політики щодо збереження життя та здоров‘я дітей по навчальному закладу було видано накази з питань запобігання усім видам дитячого травматизму.

У 2019/2020 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради (протокол від 10.01.2016 №1), засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників, батьківських зборах тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка  включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках «Основи здоров'я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. На сайті наявна сторінка «Запобігання дитячому травматизму», на якій розміщено інформацію про правила безпечної поведінки. В класних кімнатах оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. В кожній будівлі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці,  безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії під час навчально–виховного процесу  у 2019/2020 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації навчального закладу.

У класних журналах 5- 9-х класів були відведені окремі сторінки для бесід з правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правила безпеки при користуванні газом, правила безпеки з користування електроприладами, правила безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правила безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Вчителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах  на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; інструктажі з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули, бесіди були записані в щоденники.

Упродовж 2019/2020 навчальному  році  з 2 учнями сталися нещасні  випадки.

У 2020/2021 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну розяснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.

Охорона здоров’я

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2015 року №568 «Про внесення змін до пункту 4 Порядку здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів», та  наказу відділу освіти, молоді і спорту  №15 від 18.01.19, у 2019/2020 навчальному році проводилися поглиблені профілактичні медичні огляди учнів.

Медичне обслуговування учнів у навчальному закладі здійснюється медичними працівниками  амбулаторії сімейної медицини с. Кривуші. Учні  проходили медичний огляд на базі поліклінічного відділення Кременчуцької районної лікарні..

До складу медичних бригад входить педіатр, невролог, отоларинголог, офтальмолог, хірург, ортопед, гінеколог, стоматолог. За результатами медичних оглядів робляться відповідні записи до медичних карток учнів та за необхідністю вносяться зміни до листків здоров‘я та наказу про розподіл учнів на групи для занять фізичною культурою.

Поглибленому профілактичному медичному огляду у 2019/2020 навчальному році підлягало 99 учнів навчального закладу, протягом року було оглянуто 99 учнів, що складає 100%. За результатами поглиблених медичних оглядів встановлено, що серед оглянутих 58 учнів (58%) практично здорові; 41 учень (41%) - це діти, які перебувають на диспансерному обліку.

Під час проведення поглиблених медичних оглядів учнів у 2019/2020 навчальному році лікарями виявлено, що:

Хвороби зору – 7- 4%

Хвороби серця та кровообігу – 7 – 4%

Хвороби нервової системи – 10 – 6%

Хвороби кістково-м'язової системи – 2– 1%

Хвороби органів травлення – 1 – 1%

Хвороби ендокринної системи - 11– 7%

Хвороби сечовивідної системи – 2– 1%

Хвороби органів дихання - 1 – 1%.

 

Розподіл дітей по групах для занять фізкультурою:

-            основна – 85 (86 %)

-            підготовча – 12 (12 %)

-            спеціальна –2 (2 %)

   У навчальному закладі здійснюється контроль за дотриманням правил особистої гігієни дітьми і персоналом .

Адміністрація та працівники НВК забезпечують безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, формують гігієнічні вміння та навички здорового способу життя учнів.

У навчальному закладі проводиться організаційна та практична робота щодо виконання вимог санітарного законодавства:

-           дотримується нормативна наповнюваність груп та класів;

-           проведено маркування та розподіл існуючих меблів згідно росту дітей; використовуються кольорові вертикальні лінійки для визначення учням необхідного розміру меблів згідно вимог р.8 ДСанПіН 5.5.2.008-01, «Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу»; відстань від дошки до перших парт – 2,6 м, між рядами двомісних столів – 0,7 м, від зовнішньої і внутрішньої стіни до столів – 0,5м;

-           забезпечено освітленість приміщень відповідно гігієнічним нормативам: природне – падає на робочі місця зліва, штучне - забезпечується за допомогою люмінесцентних ламп, які розміщені в 2 ряди паралельно до лінії вікон;

-           відстані від стін та між рядами парт та столів відповідають ДСанПіН 5.5.2.008-01;

-           обов’язковим є дотримання повітряно-теплового режиму;

-           старі дерев’яні вікна у класних кімнатах замінені на металопластикові, що сприяє підтриманню відповідного температурного режиму ;

-           не допускається перебування у групах хворих дітей;

-           забезпечується дотримання дітьми та персоналом правил особистої гігієни;

-           вживаються заходи щодо забезпечення дітей гарячим харчуванням, забезпечується виконання норм харчування;

-            проводиться щоденне вологе прибирання приміщень з використанням миючих та дезінфекційних засобів;

-           приміщення та території використовуються тільки за призначенням;

-           організована робота щодо профілактики різних видів захворювань, профілактичних оглядів на коросту та гельмінтози.

Адміністрація навчального закладу забезпечує здійснення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів, відповідно до положень спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674, «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах».

Основними формами медико-педагогічного контролю в школі є:

 - медико-педагогічні спостереження під час уроків з фізичного виховання, динамічної перерви, змагань та інших форм фізичного виховання;

 - диспансерний облік учнів, які за станом здоров'я займаються в
підготовчій та спеціальній групах;

 - оцінка санітарно-гігієнічного стану місць проведення уроків та інших форм фізичного виховання;

 - медико-педагогічні консультації з питань фізичного виховання;

 - медичний супровід змагань, туристичних походів тощо;

 - профілактика шкільного, в тому числі спортивного, травматизму;

 - санітарно-просвітницька робота.

За результатами медико-педагогічного спостереження у разі необхідності проводиться корекція планування процесу фізичного виховання та дозування фізичних навантажень учнів.

Цивільний захист та охорона праці

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту навчального закладу  у 2019/2020 навчальному році в основному виконані. У навчальному  закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2010-2020 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів (вихованців) та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів ―Основи здоров‘я у 1-9-х класах;. 

Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у  Дня цивільного захисту.

Охоплення учнів гарячим харчуванням

Важливим напрямком діяльності з охорони здоров'я дітей була робота з організації їхнього харчування.

Харчування учнів здійснювало ПП «Мозараті». Учні 5-9 класів – за кошти батьків.

На виконання вимог Закону України «Про охорону дитинства» 100% школярів початкової школи забезпечені безкоштовним харчуванням за рахунок коштів, виділених з місцевого бюджету.

Станом на 01.06.2016 безкоштовне харчування отримували:

- учні 1-4 класів –76 осіб  (100%);

- учні 5-9 класів (діти пільгових категорій) – 32 особа;

В навчальному закладі  для організації харчування дітей  створені  необхідні умови.. Було забезпечено санітарно-гігієнічний режим, у наявності графік чергування вчителів. Технологічне обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані. Спільними зусиллями дотримуються вимоги Порядку організації харчування дітей, затвердженого МОіН України від 01.06.05 р. №329.

Всього гаряче харчування отримували 159 учнів що складає 95 % від загальної кількості учнів навчального закладу.

З учнями та їхніми батьками постійно ведеться роз'яснювальна робота з питань необхідності гарячого харчування у період перебування дітей у школі, що покращить стан здоров‘я учнів та сприятиме запобіганню захворювань у дітей органів шлунково-кишкового тракту.

З метою покращення умов для організації харчування учнів планується ремонт приміщення для їдальні.

Виконання законодавства України з питань соціального захисту дітей пільгових категорій

Концепція про права людини, яка набула чинності в Україні, дитиною вважає кожну людську істоту до досягнення нею 18-річного віку (т.1). В усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питанням соціального забезпечення, судами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини, особливо дітям пільгових категорій.

Відповідно до соціального паспорту на кінець року у навчальному закладі  навчалися:

  пільгового контингенту – 28 учнів. В НВК створено банк даних дітей пільгових категорій в електронному та паперовому вигляді. Так,  на обліку перебуває 28 дітей (у НВК – 97 учнів, пільговиків -28, що складає 29 % від загальної кількості дітей у НВК) Серед  них:  дітей-сиріт-2 (3 і 5 клас),   діти  категорії   ЧАЕС - 1   учениця (8 кл.);  діти батьків -інвалідів - 3 учнів(2, 5, 10кл.), діти з багатодітних сімей – 14 чоловік;  діти, яких виховують матері- одиночки – 7 , напівсиріт-1. Крім того, кожній дитині пільгового контингенту створено «Соціальний паспорт» - папку, в якій зберігається пакет документів на неї:

-копія свідоцтва  про народження;

-документи, що засвідчують відсутність батьків;

          -рішення опіки та піклування або суду про призначення опіки;

          -щорічні акти обстежень;

-ксерокопія Єдиного квитка;

-реєстраційна картка відповідно до зразка;

-акти обстеження житлово – побутових  умов проживання дітей. (В актах  детально відображено умови проживання дитини – чи забезпечена вона сезонним одягом, продуктами харчування, чи створено умови для підготовки уроків, санітарний стан приміщення, чи потребує допомоги, які у неї стосунки з батьками, чи трапляються випадки насильства від батьків чи осіб, які їх заміняють щодо дитини). Усі акти затвердила директор НВК.

Діти пільгових категорій  стопроцентно залучені до роботи в гуртках.

Кожного тижня класні керівники проводять години спілкування та групові справи, де в першу чергу звертають увагу на дітей, які потребують особливої уваги. Організація роботи з дітьми, які потребують особливої уваги, є дуже важливою складовою навчально-виховного процесу, тому саме питання соціально-педагогічної допомоги учням і сім’ям потребує значної уваги адміністрації, практичного психолога, всього педагогічного колективу.

У НВК систематизована робота з соціального захисту неповнолітніх. Протягом навчального року вчителями   двічі було проведено обстеження житлово–побутових та матеріальних умов життя дітей-сиріт і дітей, що залишилися без батьківського піклування, у вересні  та січні, складено акти обстеження.

Усі діти, позбавлені батьківського піклування були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням .

Двічі за рік громадським інспектором була проведена ревізія єдиних квитків, яка не виявила дітей без документа.

Протягом навчального року постійно проводилися зустрічі класних керівників, громадського інспектора  з опікунами, відвідували їх вдома з метою контролю виконання їх обов’язків, проводилися індивідуальні консультації. Усі опікуни були ознайомлені з їх обов’язками згідно «Правил опіки і піклування», затверджених 26.05.1999р. №34/166/88, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 17.06.1999р.

До свята Нового року  діти пільгових категорій відвідували різноманітні  концерти та отримали новорічні подарунки.

Співпраця з батьками

 

З кожним роком в країні посилюється вплив батьківської громадськості на діяльність загальноосвітніх навчальних закладів. Батьки стають активними учасниками навчально-виховного процесу. Вони допомагають педагогам та учням у реалізації соціально значущих проектів та програм. На даний час особливого значення набуває підтримка широкого кола громадськості при вирішенні таких питань:

- оптимальне формування мережі навчальних закладів;

- зміцнення матеріально-технічної бази;

- забезпечення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу;

- формування здорового способу життя;

- реалізація освітніх програм тощо.

Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.

На батьківських зборах розглядалися  питання:

-    попередження дитячого травматизму;

-    виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;

- організація правової та правоосвітньої роботи;

-     вплив сім’ї на середовище дитини;

-     організація навчального року, проведення ДПА, ЗНО;

- літнє оздоровлення;

- проведення ремонтних робіт у заладі протягом року та в літній період.

Співпраці з батьками в навчальному закладі приділяється велика увага, вчителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкуються з батьками учнів, організують спільні заходи, свята. Працює Рада НВК, проводяться загальношкільні батьківські збори, батьківські лекторії.

Психологічний супровід навчально-виховного процесу

Психологічний супровід ведеться відповідно Закону України «Про освіту», нової редакції  Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009  N 616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за N 687/16703., «Плану заходів щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року», листа МОНУ від 25.07.2014 р. № 1/9-374 «Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у 2014/2015 навчальному році», наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів» № 601 від 20.07.2004 р., наказу Міністерства освіти і науки «Про планування діяльності, ведення документації соціальних педагогів, практичних психологів та соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами»,  етичного кодексу психолога, чинного законодавства.

Провідним напрямком роботи практичного психолога є діагностична робота з учнями всіх ланок . Особлива увага приділена діагностиці та моніторингу розвитку пізнавальних процесів учнів початкової школи. На першому етапі проведена діагностика рівня готовності учнів 1 класу до навчання, рівень їх адаптації до школи,  а також рівень сформованості памяті, уваги та мислення. Рівень розвитку пізнавальних процесів діагностується в кожному класі початкового ступіня. Це дозволяє робити поступовий аналіз розвитку кожної дитини на кожному щаблі навчання та надавати рекомендації вчителям щодо вибору адекватних методів та методик навчання.

   У січні 2016 року було проведення обстеження адаптованості першокласників  та п’ятикласників до навчання та виявлення інтересів учнів до певних шкільних предметів. 

   За планом роботи, а також за запитом вчителів психолог відвідувала уроки та позаурочні виховні заходи  з метою налагодження стосунків між учнями, між учнями та вчителями, поглиблення індивідуальної роботи з учнями, що мають проблеми в навчанні, спілкуванні та поведінці. Продовжувалась робота з учнями, які потребують поглибленої уваги психолога, а саме учнями пільгових категорій, ускладненої поведінки, діти з особливостями розвитку, обдаровані. За результатами діагностики для таких дітей складено програми роботи та проводились корекційно-розвивальні заняття, бесіди, консультації.

Практичний психолог регулярно проводила консультації для учнів, батьків та вчителів. Найбільш важливими для учнів були теми вибору професії, налагодження стосунків з друзями, батьками та вчителями, подолання особистісних проблем. Найбільш важливими для батьків були теми стосунків з дітьми в сім’ї, особливості розумового та психофізічного розвитку, спілкування з однолітками. Найбільш важливими темами для вчителів були особливості розвитку та спілкування  з важкими учнями, створення розивального середовища на уроці, психологічний клімат в класі.

Результати навчальної діяльності учнів школи

У минулому навчальному році:

- до наступного класу переведено всіх учнів 1- 8-х класів;

- випущено із школи ІІ ступеня – 19 учні;

- показали результати високого рівня 13 учнів:

Учні, які нагороджені

Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні»

за підсумками 2019/2020 навчального року

 

1.Багно Катерина

2.Малько Максим

3.Христенко Микола

4.Полтарухіна Інеса

5.Бобров Данііл

6.Захаров  Єгор

7.Лобойко Маргарита

8.Приліпко Ніколь

9.Соломаха Катерина

10.Варфоломєєв Костянтин

11.Коваленко Поліна

12.Луценко Таїсія

13.Яцина Юлія

3клас

3 клас

3 клас

3 клас

4 клас

4 клас

4 клас

4 клас

4 клас

5 клас

5 клас

7 клас

7 клас

 

Порівняльний аналіз нагородження похвальними листами учнів школи за 4 навчальних років:

Рік

Похвальні листи

Похвальні грамоти

2016/2017

8

1

2017/2018

18

 

2018/2019

13

3

2019/2020

13

 

 

Рівень навчальних досягнень учнів

у  2019/ 2020 навчальному році

 

Клас

Кількість учнів у класі

Навчається на

10-12 балів

Навчається на

7-12 балів

Навчається на

4-6 балів

Має початковий рівень

к-ть

%

к-ть

%

к-ть

%

к-ть

%

3

16

4

25

5

31

2

20

-

 

-

4

22

5

22

12

55

-

-

-

-

5

18

2

11

3

17

-

-

3

17

6

12

-

-

3

25

-

-

2

17

7

26

2

8

7

27

-

-

5

19

8

17

-

-

3

18

-

-

3

18

9

19

-

-

4

21

-

-

-

-

Разом

168

13

8

37

22

2

-

13

8

 

Фінансово-господарська діяльність.

        Протягом року  за рахунок коштів громади та відділу освіти  забезпечені потреби НВК у канцтоварах, миючих засобах, ліках, білизні, дезінфікуючих засобів  та іграшках для дошкільного підрозділу. Виділені гроші на заміну дах . Виграний проект не реалізований.

Для старшокласників та відмінників спонсорами виділяються новорічні подарунки та премії. Призери та переможці олімпіад,  конкурсів, захисту МАН після першого семестру отримують директорські премії. Щороку визначається кращий учень НВК,  найздоровіший учень НВК, який отримує цінний подарунок від депутата районної ради Машошиної Наталії Володимирівни, яка є спонсором.

        Проблемою для НВК залишається підвезення учнів та вчителів до навчального закладу (це більше 50 дітей), заміна даху та підлоги, оформлення фасаду школи, побудова  ігрового павільйона для вихованців дошкільного підрозділу. Матеріальна спортивна база школи – слабка.  

     Адміністрацією НВК приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу.Активно проводиться робота по озелененню коридорів. Та класних кімнат. Подвір’я НВК завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями НВК, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Фарбується огорожа, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах.  

         У зв'язку з вищевикладеним у НВК створюються всі  необхідні умови для навчально – виховного процесу.  Щотижня у НВК висвітлюються події , які відбуваються в школі та д\п.

Колектив постійно працює над зростанням іміджу НВК в соціумі громади та району, підвищенням її конкурентоздатності, реалізаціїєю концептуальних засад НУШ.

 

9. Управлінська діяльність.

     Управління НВК здійснюється згідно річного плану роботи НВК, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у НВК і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток НВК 
     У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу 

     У НВК адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та программ, перевірка класних журналів, щоденників .

     Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

      У роботі з працівниками дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у НВК залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад , похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з вищевикладеним, я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар