Статут НВК



ЗАТВЕРДЖЕНО
  рішенням V сесії VII скликання
Піщанської сільської ради
                                  від «12» лютого    2016      року   
Сільський голова
_____________________ О.П. Красницький







С Т А Т У Т

Кривушівського  навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа- дошкільний навчальний заклад» Піщанської сільської  ради
 (нова редакція)










    







с. Піщане


x


І. Загальні положення
1.1. Кривушівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа- дошкільний навчальний заклад» Піщанської сільської  ради є правонаступником Кривушівської  загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Кременчуцької районної ради Полтавської області, створеної розпорядженням Кременчуцької районної державної адміністрації від 20 грудня 2004 року. № 50.
1.2. Засновником (власником) Кривушівського навчально-виховного комплексу Піщанської ради є Піщанська сільська рада.
Уповноважений орган – відділ освіти, молоді та спорту Піщанської сільської  ради, який здійснює фінансування навчально-виховного комплексу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, обладнання, інженерні комунікації, встановлює їх статус, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, сприяє організації медичного обслуговування та харчування учнів, дітей дошкільного віку.
 1.3.  Кривушівський  навчально-виховний комплекс знаходиться у спільній власності  Піщанської об’єднаної сільської територіальної громади.
1.4.   Юридична адреса Кривушівського  навчально-виховного комплексу Піщанської сільської  ради:
          39702, Полтавська  область, 
Кременчуцький  район,
с. Кривуші, вул. Б. Хмельницького, 41
тел. (0536)75-90-58, 
ідентифікаційний код 25664296
1.5.  Кривушівський навчально-виховний комплекс Піщанської сільської  ради (далі- навчально- виховний комплекс, НВК) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
1.6.  Відповідно до потреб населення та місцевих умов навчально-виховний комплекс має у своєму  складі  дошкільний заклад.
1.7. Головною метою закладу є реалізація прав громадян на здобуття дошкільної, повної загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
1.8.   Головними завданнями навчально-виховного комплексу є:
-              створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, розвиток їх творчих здібностей і нахилів;
-              забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
-              виховання громадянина України;
-              виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
-              формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;
-              виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
-              розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
-               реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
-              виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;
-              створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.9. Навчально-виховний комплекс в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про дошкільну освіту», “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
1.10. Навчально-виховний комплекс самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.
1.11. Навчально-виховний комплекс несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
-                   забезпечення рівня навчання і виховання в обсязі державних вимог;
-                   дотримання умов, що визначаються за результатами атестації;
-                   створення безпечних умов освітньої діяльності;
-                   дотримання державних стандартів освіти;
-                   дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
-                   дотримання фінансової дисципліни.
1.12  Навчально-виховний комплекс має право:
-         проходити в установленому порядку державну атестацію;
-         визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником (засновником);
-         визначати варіативну частину робочого навчального плану;
-         в установленому порядку розробляти і впроваджувати програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням державних стандартів, експериментальний та індивідуальний робочі навчальні плани;
-         спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
-         використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
-         своєчасно забезпечувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
-         отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб:
-         залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
-         у разі необхідності здавати в оренду приміщення навчально-виховного комплексу, перераховуючи кошти на спецрахунок;
-         здійснювати діяльність пов'язану з наданням професійної освіти на рівні державних вимог до кваліфікованих робітників;
-         розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
-         надавати платні послуги за гуртки іноземних мов, комп'ютерної підготовки, гри на музичних інструментах, хореографії, образотворчого мистецтва спортивні гуртки, тощо, а також різні форми позаурочної зайнятості учнів понад обсяги, встановлені навчальним планом;
-         користуватися пільгами, що передбачені державою;
-         вносити зміни або доповнення в Статут НВК.
1.13.  Медичне обслуговування учнів та вихованців, відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються медичними працівниками навчально-виховного комплексу.
1.14. На основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування дошкільної та загальної середньої освіти І-ІІ ступенів у НВК встановлюється така мережа класів і груп:
різновікова група                             – молодша-середня;                
різновікова  група                            – середня-старша;
1 кл., 2 кл., 3 кл., 4 кл.                     – початкові класи;
5 кл., 6 кл., 7 кл., 8 кл., 9 кл.           – середні класи;
1.15. У складі НВК функціонують:
-                   методичні об’єднання вчителів, вихователів за фахом;
-                   школа педагогічної майстерності;
-                   творчі групи.
Даний перелік може змінюватися або доповнюватися.
1.16. Харчування в НВК здійснюється за кошти місцевого бюджету та спонсорської допомоги. Діти, які перебувають у дошкільному підрозділі, отримують 3 – разове харчування – сніданок, обід, полуденок (вечеря); учні ЗНЗ отримують  одноразове харчування – сніданок та забезпечуються буфетною продукцією; учні ЗНЗ, які відвідують групу продовженого дня, додатково отримують  обід.
1.17. Взаємовідносини з юридичними та фізичними особами  визначаються згідно з чинним законодавством, договорами, що укладені між ними.
ІІ. Організація навчально-виховного процесу
2.1.. Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів — шкільного та дошкільного.
2.2. НВК планує свою роботу самостійно,  обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та свого статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.
В НВК є річний план роботи, в якому відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, перспективи розвитку. План роботи погоджується педагогічною радою  та  затверджується радою закладу.
2.3. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий   навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини .
Робочий навчальний план навчально-виховного комплексу погоджується радою навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи (щоденний, річний).
2.4. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчально-виховного комплексу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей, виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.5. Навчально-виховний комплекс здійснює навчально-виховний процес за очною та індивідуальною формами навчання.
2.6. Навчально-виховний процес у дошкільному закладі здійснюється відповідно до Державного стандарту, Базового компоненту дошкільної освіти та чинних програм затверджених Міністерством освіти і науки України.
2.7. Для зарахування дитини в дошкільний підрозділ необхідно подати медичну довідку про стан здоров’я дитини, медичну довідку про епідеміологічне оточення, свідоцтво про народження дитини та заяву батьків. Дошкільний заклад має різновікові групи загального розвитку, де функціонують групи денного перебування дітей з 3 до 6 років. За дитиною зберігається місце в дитячому закладі у разі її хвороби, хвороби або відпустки матері, на час чергової відпустки батьків, а також у літній період (75 днів), незалежно від періоду і тривалості їхньої відпустки.
        Прийом учнів до всіх класів навчально-виховного закладу комунальної форми власності здійснюється на безконкурсній основі і, як правило,
відповідно до території обслуговування. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється, як правило, за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу), особової справи учня, встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
2.8. Класи у закладі формуються за погодженням з відповідним органом управління освітою згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу.
2.9. Начально-виховний комплекс за погодженням з відділом освіти, молоді та спорту може приймати  рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, класів (груп) з вечірньою (заочною, дистанційною, індивідуальною) формою навчання, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами
2.10. У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Відрахування дітей з дошкільного закладу може здійснюватися за бажанням батьків, або осіб, які їх заміняють, на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі цього типу,  при невиконанні батьками угоди між дошкільним закладом і батьками, коли дитина не відвідує заклад без поважних причин більше місяця, у  разі не внесення плати за утримання дитини після встановленого терміну (2 місяці). Батьків повідомляють про відрахування дитини за 7 днів.
У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття.
У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
2.11        У школах першого-другого ступеню навчання для учнів 1-7 класів за бажанням батьків або осіб, які їх заміняють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків, або осіб, які їх заміняють.
2.12.  Навчально-виховний комплекс забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених МОЗ спільно з МОН за погодження з Мінфіном. Постачає продукти відповідна організація за результатами тендеру щорічно.
2.13. У навчально-виховному комплексі встановлено 3-х разове харчування для дітей дошкільного закладу та одноразове харчування для учнів 1-4 класів та дітей пільгових категорій, дворазове харчування – для дітей, які відвідують групу продовженого дня.
2.14. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та керівника навчально-виховного комплексу.
2.15. Відповідно до статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей в розмірі, що не перевищує 30% від вартості харчування дітей.
2.16. Розмір плати зменшується на 50% для батьків, у сім’ях яких троє і більше дітей. При зменшенні на 50% батьківської плати за харчування дітей нарівні з рідними дітьми враховуються падчерки та пасинки, які проживають у цій сім’ї, якщо вони не були враховані в сім’ї іншого з батьків, а також діти, на яких оформлена опіка у зв’язку зі смертю батьків, позбавленням їх батьківських прав, засудженим до позбавлення волі, включаючи час перебування під слідством або направленим на примусове лікування тощо.
2.17. Харчування дітей здійснюється відповідно до статті 25 Закону України «Про освіту» від 23.05.91 р. №1060-XII (із змінами), статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. №2628 (із змінами), Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» від 23.12.1997 р. №771/97-ВР (із змінами), на виконання Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 р. №1591, наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України «Про порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» від 01.06.2005 р. №242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. №298/227, Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.1999р. №258  (із змінами та доповненням) «Про норми харчування дітей, народжених від батьків, які постраждали під час аварії на Чорнобильській АЕС».
         Відповідно до постанови КМ України від 26 серпня 2002 року № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів» (з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2005 року за № 507) від плати за харчування звільняються батьки або особи, які їх замінюють, із сімей, що отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям». Підставою для звільнення є довідка про призначення такої допомоги, видана органами праці та соціального захисту.
2.18. Плата з батьків не справляється за харчування дітей з малими й затухаючими формами туберкульозу, для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, в інших випадках, передбачених законодавством України (діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають під опікою і виховуються в сім’ях, батьки і діти, потерпілі від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, діти працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків тощо).
2.19. Медичне обслуговування дітей у навчально-виховному комплексі здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату цього закладу або відповідних закладів охорони здоров’я, і передбачає проведення обов’язкових медичних оглядів, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями, проведення профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, надання невідкладної медичної допомоги на догоспітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації (у разі показань) та інформування про це батьків або осіб, які їх замінюють.
До основних обов’язків медичних працівників навчально-виховного комплексу належать:
-              моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;
-              організація і проведення медичних оглядів, у тому числі, поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;
-              здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотримання раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження;
-              медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
-              проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.
У разі, якщо профілактичне щеплення дітям проведено з порушенням установлених строків у зв’язку з медичними протипоказаннями, при благополучній епідситуації за рішенням консиліуму відповідних лікарів вони можуть бути прийняті до дитячого закладу та відвідувати його.
2.20. Навчально-виховний комплекс надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.
2.21 Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом .
    Навчальні заняття розпочинаються і закінчуються відповідно розпоряджень Міністерства освіти і науки України. Навчальний рік поділяється на два семестри. Тривалість навчального року обумовлюється виконанням навчальних програм з усіх предметів. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.22.     За погодженням з відповідними структурними підрозділами Піщанської сільської  ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу затверджується графік канікул, тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
2.23.     Тривалість уроків у  навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у 2 – 4-х – 40 хвилин, у 5 – 9 класах – 45 хв. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних  вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів  здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН.
Тижневий режим роботи навчального плану фіксується у розкладі навчальних занять.
Для учнів 5—9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.
2.24.      Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) — 20 хвилин.
2.25.      Відволікання учнів від навчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).  Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.26.      Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
2.27.     Крім різних форм обов'язкових навчальних занять у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.28.     Оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) закладів визначаються МОН. 
2.29.     Облік навчальних досягнень учнів (вихованців) протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
     У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.30.     Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.31.     Порядок переведення та випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів і форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 14.04.2008р. № 319 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України  06.05.2008р. за № 383/15074.
2.32.     Навчання у випускних (4-х, 9-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008р. №94 та зареєстрованим Міністерством юстиції України 27.02.2008р. за № 151/14842.
В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ.
2.33.     Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють)
2.34.     Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
-         по закінченні початкової школи – табель успішності;
-         по закінченні основної школи (ІІ ступеню) – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
2.35.     Випускникам 9-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.
2.36.     За відмінні успіхи в навчанні учні 2—8-х, класів можуть нагороджуватися похвальним листом “За високі досягнення у навчанні ”. За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється МОН.
2.37.     За успіхи у навчанні (праці) для учасників навчально-виховного процесу статутом закладу можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.
2.38.     Свідоцтва про базову загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
2.39.     Виховання учнів (вихованців) у НВК здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.40.      Цілі виховного процесу в закладах визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
2.41.     У НВК забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів (вихованців) закладів до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
2.43. Дисципліна в НВК дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту навчального закладу. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів та вихованців забороняється.
ІІІ. Учасники навчально-виховного процесу
 Учасниками навчально-виховного процесу в закладі є учні (вихованці), педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти закладу, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.
Статус, права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу, їх права та обов’язки визначаються Законами України “Про освіту”, ”Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, цим Положенням, статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу.
3.1.          Вихованці мають гарантоване державою право на:
-                   безоплатну дошкільну освіту ;
-                   безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
-                   безоплатне медичне обслуговування у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах;
-                   здоровий спосіб життя;
-                   захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності ( ст.28 Закону України «Про дошкільну освіту»)
3.2.          Учні мають право:
-         на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
-         на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
-         на доступ до інформації усіх галузей знань;
-         брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;
-         брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
-         брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів ;
-         брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
-         на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
-         на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.
3.3.          Учні зобов'язані:
-         оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
-         дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;
-         бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
-         дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
-         брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
-         дотримуватися правил особистої гігієни;
-         відвідувати школу у шкільній формі встановленого зразка Радою НВК;
-         найвищим органом учнівського самоврядування є парламент.
3.4. Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
3.5.  За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.
3.6. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, естетично витриманими манерами, слідкуючи за естетикою зовнішнього вигляду (детальніше в  правилах внутрішньо шкільного розпорядку), які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я, який дозволяє виконувати професійні обов'язки.
3.7. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
3.8.  До педагогічної діяльності у закладах не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
3.9. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається, відповідно до законодавства, директором НВК і затверджується відділом освіти, молоді та спорту. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
3.10.   Директор НВК  призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку та статутом закладу.
Педагогічні працівники мають право на :
-         захист професійної честі, гідності;
-         самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів;
-         участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
-         проведення в установленому порядку науково-дослідної,експериментальної, пошукової роботи;
-         виявлення педагогічної ініціативи;
-         позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
-         участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
-         підвищення кваліфікації, перепідготовку;
-         отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років, в порядку, визначеному законодавством України;
-         на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
3.11.     Педагогічні працівники зобов'язані:
-         забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;
-         сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
-         сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
-         настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
-         виховувати в учнів  повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
-         готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
-         дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
-         захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
-         постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
-         виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;
-         брати участь у роботі педагогічної ради.
3.12.     Педагогічні працівники навчально-виховного комплексу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України наказ від 06.10.2010р. № 930 (із змінами та доповненнями від 20.12.2011  № 1473, наказом МОН від 08.08.2013 №1135). 
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання “старший учитель”, “учитель (вихователь) — методист”, “педагог — організатор — методист” та інші.
3.13.     Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку навчально-виховного комплексу, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.14.     Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
-         обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
-         звертатись до органів управління освітою, керівника навчально-виховного комплексу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
-         брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;
-         на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.
3.15.               Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:
-         забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
-         постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
-         поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
-         виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;
-         навчально-виховний комплекс надає батькам і особам, що їх заміняють допомогу у виконанні ними своїх обов'язків.
3.16.               Батьки (особи, які їх замінюють) несуть однакову відповідальність за виховання, навчання і розвиток дітей. У разі невиконання батьками своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством України, навчальний заклад може виступати позивачем до суду з питань позбавлення їх батьківських прав.
3.17.     За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення Статуту на них можуть накладатися стягнення, встановлені чинним законодавством, Статутом і правилами внутрішнього розпорядку навчально-виховного комплексу, а також в установленому порядку виноситися на громадський суд.
3.18.     Представники громадськості мають право:
-         обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;
-         керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами,  гуртками, секціями;
-         сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
-         проводити консультації для педагогічних працівників;
-         брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.19.     Представники громадськості зобов'язані:
-         дотримуватися статуту навчально-виховного комплексу;
-         виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування;
-         захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства;
-         пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

IV. Управління навчальним закладом
4.1. Управління навчально-виховним комплексом здійснюється його засновником – Піщанською сільською  радою та уповноваженим органом –відділ освіти, молоді та спорту виконкому Піщанської сільської  ради .
          Безпосереднє керівництво навчально-виховним комплексом здійснює його директор.
Директором може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
Призначення та звільнення заступників директора, педагогічних працівників  здійснюється відділом освіти, молоді та спорту виконкому Піщанської сільської  ради за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
4.2.          Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є конференція колективу, що скликається не менше одного разу на рік.
         Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;
учнів навчального закладу другого-третього ступеня – класними зборами;
батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів: від працівників навчального закладу – 5 ,  учнів – 15, батьків і представників громадськості – 5.  Термін їх повноважень становить один рік.
Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати конференцію мають голова ради навчального-виховного комплексу, делегати конференції, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
Конференція:
-         обирає раду навчального закладу, її голову, встановлює термін їх повноважень;
-         розглядає питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
-         затверджує основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядає інші найважливіші напрями діяльності навчально-виховного комплексу;
-         приймає рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
4.3.          У період між конференцією діє рада навчально-виховного комплексу.
4.4.          Метою діяльності ради є:
-         сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
-         об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
-         формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
-         розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
-         підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.
4.5.          Основними завданнями ради є:
-         підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інструкціями;
-         визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу:
-         формування навичок здорового способу життя;
-         створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
-         сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
-         підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-         сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
-         підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
-         ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
-         стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
-         зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та навчально-виховним комплексом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
4.6.          До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу,учнів ІІ- ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються конференцією навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається  виключно конференцією.
  На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину.
4.7.          Рада навчально-виховного комплексу діє на засадах:
-         пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
-         дотримання вимог законодавства України;
-         колегіальності ухвалення рішень;
-         добровільності і рівноправності членства;
-         гласності.
Рада працює за планом, що затверджується конференцією.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника (засновника), а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать законодавству України та Статуту навчального закладу, доводяться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації навчально-виховного комплексу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
4.8.          Очолює раду навчально-виховного комплексу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
          Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.9.          Рада навчально-виховного комплексу:
-         організовує виконання рішень конференції;
-         вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
-         спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
-         разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
-         затверджує режим роботи навчального закладу;
-         сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
-         приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до  нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
-         разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
-         погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
-         заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
-         бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
-         виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
-         виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
-         вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
-         сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
-         розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
-         розглядає питання родинного виховання;
-         бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
-         сприяє педагогічній освіті батьків;
-         сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
-         розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;
-         організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
-         розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
-         вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
-         може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
4.10.     При навчально-виховному комплексі за рішенням конференції може створюватися і діяти піклувальна рада.
4.11.     Метою діяльності піклувальної ради є створення умов доступності загальної  середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.12. Основними завданнями піклувальної ради є:
-                   сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;
-                   співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;
-                   зміцнення навчально-виробничої, матеріально-технічної, спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
-                   організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
-                   вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов'язкового навчання;
-                   запобігання дитячій бездоглядності;
-                   сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;
-                   стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
-                   всебічне зміцнення зв'язків між родинами учнів та навчальним закладом.
4.13.      Піклувальна рада формується у складі 10 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян.
   Члени піклувальної ради обираються на конференції навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
    Члени  піклувальної ради працюють на громадських засадах.
    Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідання уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітнього навчального закладу.
   У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на конференції на його місце обирається інша особа.
4.14.      Піклувальна рада діє на засадах:
-         пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
-         дотримання вимог законодавства України;
-         самоврядування;
-         колегіальності ухвалення рішень;
-         добровільності і рівноправності членства;
-         гласності.
      Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
 Засідання піклувальної ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
            Рішення піклувальної  ради приймається простою більшістю голосів.
            Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні  стенди тощо.
           Рішення піклувальної ради в семиденний термін доводяться до відома колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується  членами піклувальної ради.
4.15.     Очолює  піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
    Голова піклувальної ради:
-         скликає і координує роботу піклувальної ради;
-         готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
-         визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
-         представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
   Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
4.16.      Піклувальна рада має право:
-         вносити на розгляд органів виконавчої влади, директора навчально-виховного комплексу, конференції пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
-         залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
-         вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;
-         стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;
-         брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
-         створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
4.17.      Директор навчально-виховного комплексу:
-         здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-         організовує навчально-виховний процес;
-         забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
-         відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-         створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
-         забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
-         розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
-         підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-         забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
-         сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;
-         контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
-         здійснює контроль за проходження працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
-         видає у межах свої компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
-         за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників навчального закладу;
-         створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
-         несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та конференцією, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо;
-         має право укладати та підписувати договори та угоди.
4.18.  У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.
           Головою педагогічної ради є директор навчально-виховного комплексу.
4.19.     Педагогічна рада розглядає питання:
-         удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;
-         варіативної складової робочого навчального плану
-         переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
-         підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
-         участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
-         морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчально-виховного комплексу
-         морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
-         притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;
-         педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.
4.20.Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчально-виховного комплексу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні
питання навчально-виховного процесу.
V. Матеріально-технічна база
5.1.  Матеріально-технічна база навчально-виховного комплексу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчально-виховного комплексу, в централізованій бухгалтерії відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту. Майно навчально-виховного комплексу належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування, Статуту навчально-виховного комплексу та укладених ним угод.
5.2. Навчально-виховний комплекс відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
           Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчально-виховного комплексу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.3.          Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчально-виховного комплексу складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці тощо),  а також спортивного залу, актового залу, бібліотеки,  медичного і комп'ютерного кабінетів, їдальні та буфету.

VI. Фінансово-господарська діяльність
6.1.    Фінансово-господарська діяльність навчально-виховного комплексу здійснюється на основі його кошторису.
6.2.    Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
-         кошти районного  бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі Державного стандарту загальної середньої освіти;
-         кошти фізичних, юридичних осіб;
-         доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
-         доходи від вирощення товарної сільськогосподарської продукції та ведення підсобного господарства;
-         благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
6.3.          Для добровільних грошових внесків у навчальному закладі створено благодійний фонд.
6.4.          Навчально-виховний комплекс має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.5.          Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчально-виховному комплексі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади.
6.6.          Звітність про діяльність навчально-виховного комплексу встановлюється відповідно до  законодавства.

VII. Міжнародне співробітництво

7.1.    Навчально-виховний комплекс за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2.          Навчально-виховний комплекс має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими  об'єднаннями інших країн.
7.3.          Участь закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства
VIII. Контроль за діяльністю навчального закладу
8.1.          Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2.          Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів та органи місцевого самоврядування і підпорядковані їм органи управління освітою.
8.3.          Основною формою державного контролю за діяльністю навчального   закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти у науки України.
8.4.          У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником відповідно до законодавства.

ІХ. Реорганізація або ліквідація
 навчального закладу
9.1.          Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник ( за погодженням з громадськістю).
          Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання,    поділу, виділення.
         Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
9.2.          Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
9.3.          У випадку реорганізації права та зобов'язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.


                                 

Немає коментарів:

Дописати коментар