УКРАЇНА
ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
ПІЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ
РАДИ
КРИВУШІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО
– ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
НАКАЗ
17.02.2021 c. Кривуші № 21
Про організацію
харчування учасників освітнього процесу та встановлення вартості харчування
у 2021 році |
|
З метою забезпечення виконання ст. 5, ст. 19 Закону України «Про охорону
дитинства», п. 3 ст. 56 Закону України «Про освіту», п. 7 ст. 20 Закону України
«Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про внесення змін до
деяких законів України щодо забезпечення безкоштовним харчуванням дітей
внутрішньо переміщених осіб», постанов Кабінету Міністрів України від
19.06.2002 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у
загальноосвітніх навчальних закладах», від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження
норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 26.08.2002 № 1243
«Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних
закладів», від 02.02.2011 № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з
харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних
навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення
податком на додану вартість», Порядку встановлення плати для батьків за
перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних
навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від
21.11.2002 № 667, реалізації Порядку організації харчування дітей у навчальних
та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я
України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329,
постанови Головного державного санітарний лікаря України від 22.08.2020 № 50
«Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період
карантину в зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», рішення 4 сесії
8скликання Піщанської сільської ради від 16 лютого 2021 року «Про затвердження вартості харчування учнів та вихованців навчальних закладів
Піщанської сільської ради у 2021році», з
метою впорядкування системи харчування дітей в закладі
НАКАЗУЮ:
1. Встановити на 2021 рік вартість харчування учнів та вихованців на
одну дитину в день :
- для
дітей віком від 1 до 3 років (ясла) – до 30,00 грн.;
- для
дітей віком від 3 до 6 (7) років (садочок) –
до 37,00 грн.
- для учнів 1-4 класів закладів загальної
середньої освіти (з одноразовим харчуванням) – до19,00 грн.;
- для учнів 5-11 класів закладів загальної
середньої освіти (з одноразовим харчуванням) – до 21 грн.;
- для дітей в таборах з денним перебуванням – до
40,00 грн.
2. Затвердити перелік категорій учнів та
вихованців закладів освіти для організації безкоштовного харчування в 2021
році:
-
діти-сироти
та діти, позбавлені батьківського піклування;
-
учні
1-4 класів;
-
учні
із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України
"Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям";
- діти, батьки яких, або особи, що
їх замінюють, є учасниками бойових дій, мобілізовані або відряджені для участі
в антитерористичній операції та операції Об’єднаних сил (ООП) (при наявності
документа, що підтверджує участь, відповідно до Порядку, затвердженого рішенням
38 сесії 7 скликання від 07.12.2018р. Піщанської сільської ради);
- діти з особливими освітніми
потребами, які навчаються в спеціальних й інклюзивних класах;
-
діти з багатодітних сімей, де виховується 3 і більше дітей;
-
діти працівників органів
внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків;
- діти з числа внутрішньопереміщених осіб;
- діти, які мають статус постраждалих внаслідок воєнних дій і збройних
конфліктів;
- діти з інвалідністю, яким згідно із Законом України
«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» гарантується пільгове харчування;
- діти з інвалідністю.
3. Батьки або особи, що їх замінюють,
звільнюються від плати за харчування учнів категорій, визначених пунктом 2.
4. Встановити у 2021 році для
батьків та осіб, які їх замінюють,
розмір плати за харчування дітей у
дошкільному підрозділі у розмірі 40 відсотків від вартості харчування на
день.
5. Глотовій О.П. заступнику директора, відповідальній за харчування:
1) забезпечити належну організацію
харчування на період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної
хвороби (COVID-19);
2) відпрацювати режим і графік харчування
учнів відповідно до вимог п.10 ДСаПіН 5.5.2.008-01;
3) забезпечити відстань між столами не менше 1,5 м та розміщення за столом
не більше 4-х осіб;
4) забезпечити всіх працівників
харчоблоку засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3
години роботи, одноразовими рукавичками, які необхідно змінювати після кожної
дії (виробничого процесу на харчоблоці їдальні), не пов’язаних між собою. Засоби
індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів,
у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника;
5) організувати централізований збір використаних засобів індивідуального
захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та
поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами
на вивіз твердих побутових відходів;
6) забезпечити засобами
індивідуального захисту, а саме: захисною маскою або респіратором, захисними
окулярами або захисним щитком, одноразовими рукавичками працівника їдальні,
який видає страви або здійснює розрахунок;
7) забезпечити умови для дотримання
працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові
рушники, антисептичні засоби для обробки рук, тощо);
8) провести з працівниками харчоблоку навчання щодо одягання, використання,
зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, забезпечити контроль за
виконанням цих вимог;
9) здійснювати жорсткий
і дієвий контроль за кількістю та якістю продуктів харчування, які
надходять до закладу освіти, відповідно до
вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування, станом їх
зберігання;
10) контролювати якість готових страв, їх відповідність щоденному меню, виконання норм
харчування;
11) щомісячно заслуховувати питання організації харчування в закладах освіти на виробничих
нарадах;
12) затвердити наказом по закладу освіти склад комісії з
бракеражу продуктів харчування та визначити її завдання;
13) забезпечити впровадження та ефективне
функціонування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи
аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) на
харчоблоках закладів освіти;
14) вести облік дітей, як отримують безоплатне гаряче
харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків.
6. Комісії з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини
закладу освіти:
1) проводити оцінювання якості
продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до вимог технічної,
якісної характеристики продуктів
харчування;
2) приймати продукти харчування та продовольчу сировину лише за наявності
супровідних документів, які підтверджують відповідність даної продукції;
3) при виявленні недоброякісного будь-якого продукту комісійно складати акт
у трьох примірниках та недоброякісну продукцію разом із актом повертати постачальнику;
4) при виявленні матеріально відповідальною особою нестачі або надлишку
одного з видів продуктів надалі приймання продуктів здійснювати за участю
представника постачальника, а також голови профспілкового комітету закладу
освіти, із оформленням акту приймання.
7. Половій М.А. медичній сестрі:
1) складати щоденне меню на підставі примірного двотижневого меню, для всіх
учасників освітнього процесу, але з
різним виходом страв за віковими групами, наведеними в нормах харчування,
щоденно розміщувати меню з наведеними натуральними та грошовими нормами на
інформаційному стенді. Під час складання
меню-розкладки дотримуватись норм виходу готових страв відповідно до постанови
Кабінету Міністрів України від 22.11.2004
№ 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих
закладах»;
2) знімати пробу страв за півгодини
до видачі їжі відповідно до переліку
страв, наведеному в меню-розкладі, при цьому визначати фактичний вихід страв,
їх температуру, смакові якості, консистенцію, запах, результати зняття проби вносити до Журналу
бракеражу готової продукції;
3) контролювати дотримання
технології приготування страв кухарями;
4) щодня бути присутньою під час відбору кухарем добових проб кожної страви
раціону та зберігати упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі
наступного дня;
5) контролювати виконання норм харчування у закладах дошкільної, загальної
середньої освіти, щомісяця проводити аналіз їх виконання відповідно до затвердженого набору продуктів; кожні десять
днів упродовж року, з урахуванням норм
заміни продуктів, аналізувати їх за енергоцінністю. За необхідності проводити
коригування харчування із зазначенням в Журналі обліку виконання норм
харчування;
6) розміщувати завірене керівником закладу освіти щоденне меню із
зазначенням виходу кожної страви поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в
інформаційних куточках для батьків;
7) контролювати безпечність та якість продуктів та продовольчої сировини,
які надходять до закладу, реєструвати в Журналі бракеражу сирих продуктів
відомість про якість продуктів, що швидко псуються;
8) бути присутньою під час контрольної зачистки свіжих овочів;
9) контролювати санітарний стан харчоблоку та своєчасне проходження медичних оглядів
працівниками харчоблоку;
10) забезпечити контроль за дотриманням правил особистої гігієни
персоналом, перевіряти наявність гнійничкових захворювань і гострих
респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, про що зазначати в Журналі
здоров’я працівників харчоблоку.
8. Йовхименко І.Ю завідуючій господарством
1) нести повну персональну відповідальність за якість та асортимент продуктів харчування та продовольчої
сировини, які прийнято до закладу, відповідно до вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування з
додержанням вимог зберігання.
Здійснювати відповідний облік продуктів у Книзі складського обліку;
2) контролювати умови доставки
продуктів харчування та продуктової сировини до закладів освіти;
3) забезпечувати двотижневий запас продуктів тривалого терміну
зберігання.
9. Яцині Л.В.,Устименко Т.М. кухарям
закладу освіти:
1) забезпечити відповідальність за
зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід
страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування,
відбір та зберігання добової проби страв, правил особистої гігієни, санітарного
стану харчоблоку;
2) проводити контрольну зачистку свіжих овочів у присутності медичного
працівника чи особи, відповідальної за організацію харчування, результати
обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби,
м’яса зазначати у Зошиті обліку відходів;
3) складати акт із залученням членів профспілкового комітету закладів
освіти, якщо питома вага неїстівної частини харчових продуктів перевищує
санітарні відходи,та зазначати фактичну кількість відходів у Зошиті обліку
відходів;
4) забезпечити відбір добових проб кожної страви раціону та зберігати
упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня;
5) видавати готові страви тільки після проби медичною сестрою або особою,
відповідальною за організацію харчування, та з її дозволу, відповідно до
затвердженого графіка видачі їжі з харчоблоку, тільки в посуд із відповідним
маркуванням;
6) суворо дотримуватися санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог під
час зберігання, кулінарної обробки продуктів харчування, дотримуючись
послідовності виробничого процесу та технології приготування їжі для дітей;
7) не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного
одягу;
8) власним підписом засвідчувати у Журналі здоров’я працівників харчоблоку
відсутність дисфункції кишечника та гострих респіраторних інфекцій;
9) використовувати тільки за призначенням обладнання, посуд та інвентар
харчоблоку.
10. Персональну відповідальність за впровадження та функціонування постійно діючих
процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та
контролю у критичних точках (НАССР) на харчоблоках закладів освіти,
додержання вимог санітарного законодавства, виконання норм харчування дітей,
затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року
№1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»,
покласти на керівників закладів освіти Піщанської сільської ради.
12.Контроль за виконанням даного
наказу залишаю за собою.
Директор НВК С.А.Остапенко
Немає коментарів:
Дописати коментар